شورِ شیرین


فردای روزی که به ما زنگ زدند به مشهد رسیدند و یه چند ساعتی که  استراحت کردند تصمیم گرفتند از اماکن تفریحی مشهد  دیدن کنند ؛شاندیز ، ترقبه  ، پارک ملت و ... .

همه جا رفتند اما حرم نرفتند. ما پیش خودمون گفتیم  اینها روزهای اول میرن تفریح و روز های آخر هم اختصاص میدن به زیارت آقا علی بن موسی الرضا ـ علیه السلام ـ.

مهمونهای ما حدود 10 روز مشهد بودند اما یه بار هم به حرم نرفتند. ما خیلی دلخور شده بودیم. فکر میکردیم در برابر این همه وقتی که برای تفریح میذارن یه وقتی هم برای زیارت آقا در نظر میگیرن ، هرچند کم باشه . اما چنین نشد که نشد!!!

روز آخر فرارسید و داشتند بار و بُنه رو برای بازگشت به تهران آماده میکردند در حالی که یک بار هم به زیارت امام رضا ـ علیه السلام ـ نرفته بودند.با ما خداحافظی کردند و به را ه افتادند. حدود نیم ساعت بعد زنگ خونه به صدا در اومد . در  رو که باز کردیم دیدیم که مهمو نامون در حال گریه  کردن هستند.  خانمِ خانواده از چشم های وَرم کرده اش سیلِ اشک جاری بود  و صورتش  از ضرب سیلی به شدت سرخ شده بود . مُدام می گفت ما اومدیم بریم پابوس امام رضا ـ علیه السلام ـ وقتی علت این تحول رو  از اونها پرسیدیم. خانم خانواده شروع کرد به تعریف کردن:

چند کیلومتری  که از مشهد دور شدیم با هم در مورد سفرمون صحبت می کردیم. صحبت ها مون که تموم شد من (خانم خانواده) سرم رو از ماشین بیرون آوردم  و رو کردم سمت ِ مشهد و با تمسخر گفتم: رضا جون خوش گذشت ، دستت درد نکنه  خداحافظ. چند دقیقه بعد به خواب رفتم و توی خواب وجود نازنین امام رضا ـ علیه اسلام ـ رو دیدم که به من فرمودند: همین هم برای شما ثبت کردیم، خداحافظ.  طولی نکشید که از خواب بیدار شدم  و شروع کردم به صورت خودم سیلی بزنم . وقتی قضیه رو برای خانواده گفتم تصمیم به برگشتن گرفتیم.

ــ جای تعجب نیست. درزیارت جامعه کبیره که از جناب امام هادی ـ علیه السلام ـ به ما محبان و شیعیان اهل بیت عصمت و طهارت  ـ علیهم السلام ـ به یادگار مانده در توصیف اهل بیت ـ علیهم السلام ـ چنین می خوانیم (السّلامُ عَلیکُم یا أهلَ بَیتِ النُّبُوه و ........  و مُنتَهَی الحِلمِ و اُصولَ الکَرَمِ  ــ  سلام بر شما ای خاندان نبوت و ....... و سر حد نهایی برد باری و اصول و اساس کرم).

عقل  و قلم در وصفِ قدر و عظمتِ  بردباری و حلم این بزرگواران قاصر است. نمونة یکی از صبرها و کرامت های  بی حد  و  وصف  عالم آل محمّد جناب علی بن موسی الرضا ـ علیه السلام ـ از منظرتان گذشت. فقط قدری تفکر نیاز است تا  گوشه ای از تفضّلات ایشان برما روشن گردد.

چه بی حرمتی ها که از جانب ما به محضر مبارک این بزرگواران شد و این خاندان کرم بارها و بارها از تمام آنها چشم پوشی کردند.

اینجاست که در می یابیم  ألسّلامَ عَلیکَ  أ یُّها الإمام الرّئوف  یعنی چه؟!؟

  • آسمــان

نظرات  (۵)

سلام وبلاگتون عالیه..منم آپم. فقط نظر یادتون نره .یا علی.التماس دعا
برای تعجیل در امر فرج,شادی روح امام و شهدا و سلامتی مقام نعظم رهبری,صلوات
رضای تورامن رضایم
دربارتومن گدایم رضاجان
اگردورم ازمکه وکربلایم
تویی مکه وکربلایم رضاجان
عیدتون مبارک
با سلام
ایشالا اهل بیت شفیع همه ما بشن.
مطلبی که نقل کردین تکان دهنده بود. اما کو درک کننده؟
یا علی
عالیه
سلام.وبلاگ شما هم خیلی خوبه.ممنون که اومدیدو نظر دادید.یاعلی.التماس دعا
برای تعجیل در امر فرج,شادی روح امام و شهدا و سلامتی مقام معظم رهبری,صلوات

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی