شورِ شیرین

عشق ِ پاک

معنای ظاهری‌اش را متوجه می‌شوم اما مفهومش برایم مجهول است؛ نه تنها برای من بلکه برای کسانی که مثل من از عشق و دل سپردن بوئی نبرده‌اند. بعضی وقت‌ها ذهنـم را درگیر می‌کند. یادم است آن را در کتابی خواندم که احوال زندگی یک عارف را شرح می‌داد و جمله‌های عرفانی زیادی در آن نوشته شده بود؛ میان آنها جمله‌ی " عاشق اگر رنگی از معشوق نـگیرد در عشق ِخود صادق نیست" مرا به فکر واداشت.

با کمی مطالعه‌ی تاریخی و مستند فهمیده می‌شود که تنها چهارده معصوم و کسانی که مستقیماً به آنها منسوب‌اند، عاشقان واقعی خدا هستند که در عشق ِ خود صادق‌اند . نمونه‌ی بارزش حضرت زهرا ـ سلام الله علیها ـ است که وقتی در محراب عبادتش با خدای خود راز و نیاز می‌کرد نور ِ وجودی‌اش بر آسمان‌ها و اهلش آشکار می‌شد.1 بدون شک پدید آمدن این صحنه‌ی روح بخش، نتیجه‌ی نزدیکی و الفت حضرت زهرا ـ سلام علیها ـ با خدایش است که عقل ما برای درک این حقیقت ناقص است و فهم ما قاصر. این نشان دهنده‌ی کمال حضرت زهرا ـ سلام الله علیها ـ در معرفت الهی است که سینه به سینه به فرزندانش منتقل شد و تا حدی در آنها به کمال رسید که صفات خداوندی در وجودشان حلول کرد. این حقیقت از زبان امام هادی ـ علیه السلام ـ شنیدنی‌ است؛ آنـگاه که در زیارت جامعه کبیره می‌فرماید:" السلام علی محالِّ معرفةِ الله و مساکنِ برکةِ الله و ...".2 این یعنی رنگ معشوق به خود گرفتن، یعنی مجذوب شدن در ذات الهی، یعنی قلب‌هایی که عشق پاک در آنها موج می‌زند؛ آن هم به گونه‌ای که معشوق از عاشقانش شناخته می‌شود.


مناسبت نوشت

شور و شعور سیاسی

 این روزها که از انتخابات ریاست جمهوری حرف به میان می‌آید؛ نظرهای گوناگونی شنیده می‌شود. اختلاف نظرهای این‌چنینی طبیعی بوده و حاکی از این است که مردم برای آینده‌ی خود و کشورشان مثل گذشته در صحنه‌اند. نکته قابل توجه، شعور سیاسی است که باید با شور سیاسی پا به پای هم پیش روند؛ خلق این حماسه نیازمند آگاهی دقیق از ملاک‌ها و معیارهای شاخص می‌باشد که توسط حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای ـ حفظه الله ـ برایمان تبیین شده است. وظیفه‌ی ما در خلق این حماسه علاوه بر حضور، انتخابی برخاسته از بصیرت است که هم آینده ساز بوده و هم بیانگر  پایبندی‌مان به آرمان‌های انقلاب و امام راحل ـ رحمه الله ـ می‌باشد.



1 ـ از امام صادق سوال شد چرا حضرت فاطمه ـ س ـ زهرا نام گرفت: حضرت فرمودند : " چون وقتی در محرابش برای عبادت می‌ایستاد نورش به اهل آسمان‌ها می‌تابیـد." (بحار الانوار ـ ج 43 ـ ص 12)

2 ـ ( سلام بر شما که مبدأ و محل خداشناسی و مسکن برکت الهی هستید)


بازنـشر در :  مفید نیـوز    تو بنـویس    نقل ِ قول   حرف ِ تو   

  • آسمــان

نظرات  (۱۰)


سلام /
وبلاگ شما در "نقل قول" پاتوق وبلاگنویسان ارزشی ثبت گردید.
چشم به راه مطالب خوبتان هستیم/
با لینک "نقل قول" ، پاتوق وبلاگنویسان ارزشی را به دوستان خود معرفی نمایید.
باتشکر/.
با تشکر از ارسال مطلب شما به سایت "نقل قول"

مطلب شما با لینک زیر درج گردید:
http://www.naghleghol.ir/index.php/religion-2/723-%D8%B9%D8%A7%D8%B4%D9%82-%D9%88-%D9%85%D8%B9%D8%B4%D9%88%D9%82-%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%DB%8C

چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.


سلام وبلاگ زیبای داری تبریک میگم.

خوشحال میشم به منم سری بزنید

سلام

 

مطلب شما در سایت "tobenvis.com"

 

 منتشر گردید

 

منتظر حضور بعدی شما و ارسال مطالب زیبایتان هستیم

 

توبنویس جایی برای نخبگان و ارزشی نویسان ...

 

هدیه توبنویس به شما افسر جنگ نرم :

 

پیامبر اکرم صلى ‏الله‏ علیه ‏و ‏آله فرمودند:

داوُوا مَرْضاکُمْ بِالصَّدَقَةِ، وَحَصِنُّوا اَمْوَالَکُمْ بِالزَّکاةِ؛

بیماران خود را با صدقه مداوا کنید، و اموالتان را هم با پرداخت زکات حفظ و بیمه کنید.

وسائل الشیعه، ج6، ص 6



 

توبنویس : tobenvis.com

  • روابط عمومی

  • سلام علیکم

       با احترام به استحضار می رساند

    پایگاه خبری - تحلیلی دزفول امروز ،حاصل تلاش گروهی از جوانان ارزشی استان خوزستان شهرستان دزفول (پایبتخت مقاومت ایران) است که با هدف
     اعتلای جریان اطلاع رسانی آزاد، راه اندازی شده است. این وب سایت کاملا از داخل مرزهای ایران و با رعایت قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران اداره می شود.
    دزفول امروز ارگان هیچ حزب و جناح سیاسی نیست، هرچند که در جریان مسایل سیاسی روز ایران، فعالانه حضور رسانه ای خواهد داشت.
    این پایگاه با حفظ نگاه ویژه خود به مسایل کلان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، ضمن پرهیز از درگیری های کم فایده رسانه ای، آماده است تا با درج تحلیل ها و مقالات صاحب نظران و فرهیختگان، محمل مناسبی برای تضارب آرا و اندیشه ها و ارائه آن به عموم مردم فراهم آورد.
    صداقت و سرعت در ارائه اخبار و انصاف در نگارش و انتشار تحلیل ها و مقالات سر لوحه مدیران پایگاه دزفول امروز است.
    گردانندگان پایگاه خبری تحلیلی دزفول امروز با  رعایت تمام قوانین حقوقی مربوط به مطبوعات ایران را بر خود فرض دانسته و علاوه بر رعایت قانون، تلاش خواهند کرد از محدوده اخلاق حرفه ای خارج نشوند.
    پرهیز از انتشار اخبار غیرواقعی، دوری از درشت نمایی های مغرضانه، اجتناب از توهین و تهمت، ذکر منابع خبری (در صورت نقل یا ترجمه) و درج جوابیه ها از جمله این موارد است

    درصورت تمایل جهت تبادل لینک اعلام آمادگی می نماییم.
    منتظر اعلام شما هستیم
    و درصورت اجازه نسبت به درج مقالات شما اقدام نماییم.

    با تشکر


    هر کس به دلیل بی دلیلی آمد
    با فـــتنه سبز و زرد و نیلی آمد
    ناگاه امــــید شـــــوم دنیا طلبان ( اصلاح طلبان )
    شـد نقش برآب تا “جلیلی” آمد
    ... !
    سلام
    مطلب شما در حرف تو نیز منتشر گردید

    http://harfeto.ir/?q=node/8561

    لطفا ما را با لینک کردن حمایت فرمایید

    باتشکر

    توبنویس :tobenvis.com
  • محمد فرضی پوریان
  • با سلام خدمت شما و عرض ادب. خدا قوت و خسته نباشد.

    حقیر این صفحه از وبلاگتون رو اجمالا خوندم ، مطالب خوبی نوشته بودید دستتون درد نکنه و خدا خیرتون بده.

    نکاتی رو به عنوان پیشنهاد می نویسم که اگه مراعات بشه وبلاگتون بسیار عالی میشه: 1. از احادیث اخلاقی معصومین (علیهم السلام) در وبلاگتون استفاده کنید. 2. به نشر معارف و مبانی ناب اسلامی بپردازید تا تبلیغی برای اسلام و شیعه باشد. 3. اگر در وبتون مطالب علمی و آموزنده و اعتقادی هم قرار بدید خیلی عالی میشه. چرا که دشمن در این زمان رو آورده به جنگ نرم و خراب کردن اعتقادات شیعیان و بچه مسلمونا لذا وظیفه ما در این میدان مبارزه و دفاع از ارزش ها و مبانی قوی اسلامی است. الان جبهه اصلی دفاع از حریم اسلامه اما با قلم و دانش. شما می تونید مباحثی مثل اثبات توحید، معاد، نبوت، امامت و ... رو تو وبلاگتون قرار بدید. برای این کار حقر در خدمتتون هستم و می تونید از سایت ما هم کمک بگیرید.

    من الله التوفیق و خدا نگه دار.

    سلام حاجی
    خوبی؟پیش ما بیا
  • جشنواره وبلاگ نویسی واجب فراموش شده
  • جشنواره وبلاگ نویسی واجب فراموش شده ( با موضوع امر به معروف و نهی از منکرو... ) به همراه اهدا 10 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به نفرات برگزیده – آخرین مهلت ثبت نام 25/7/92- جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به وبسیات sjavan.irمراجعه نمایید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی