شورِ شیرین

دردِ بزرگ

قالَ رَسُولِ اللَّهِ - صلی الله علیه و آله و سلم -: إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمْ ثَقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِی أَحَدُهُمَا أَعْظَمُ مِنَ الْآخَرِ وَ هُوَ کِتَابُ اللَّهِ حَبْلٌ مَمْدُودٌ مِنَ السَّمَاءِ إِلَى الْأَرْضِ وَ عِتْرَتِی أَهْلُ بَیْتِی لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ(بحارالأنوار ج 23ــ ص109)

حضرت رسول الله - صلی الله علیه و آله و سلم- فرمودند: من دو چیز گرانبها را در میان شما به امانت میگذارم ، تازمانی که به آنها تمسک جویید بعد از من هرگز گمراه نخواهید شد ؛ اول از آنها از دیگری بزرگتر است و آن کتاب خداست که ریسمان کشیده شده از آسمان به سوی زمین است و دیگری اهل بیتم که هرگز از یکدیگر جدا نمی شوند تا این که کنار حوض کوثر بر من وارد می شوند. (تمسک= محکم گرفتن چیز مستحکم)

آیا تمسک تنها به قران و بی اعتنایی به اهل بیت - علیهم السلام – ثمر بخش است؟ آیا ما برای کسب سعادت در مسیر صحیح قدم گذاشته و تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم؟ آیا ما برای پیاده کردن فرامین حضرت حق و ائمه معصومین – علیهم السلام – در زندگی تمام جوانب را در نظر گرفته ایم؟

با نگاهی گذرا اما عمیق در زندگی خود ممکن است این سوال مطرح شود که تا چه اندازه از ائمه معصومین - علیهم السلام - الگو پذیری داشته ایم. مسلماً الگو پذیری صحیح مستلزم شناختی نسبتاً کافی است. آیا جوان امروز برای کسب آرامش و دوری از دغدغه خاطر به دنبال شناخت امام معصوم رفته یا بیشتر از آن که از امام معصوم شناخت داشته باشد، اطلاعات بیشتری از یک هنر پیشه یا یک بازیکن فوتبال کسب کرده؟ این یک درد است. دردِ بزرگ!!!

اما شما ای دوست عزیز تا چه اندازه در قبال امانت داری نسبت به دو امانت ارزشمند رسول الله - صلی الله علیه و آله و سلم - سربلند بوده اید؟!

در حال حاضر بر ماست تا اهل بیت - علیهم السلام - را شناخته و در مقابل دستورات آنها سرِ تعظیم فرود آورده تا بدین واسطه در فهم معارف قرآن به ما عنایتی شود تا زمینه سعادت خویش را فراهم نماییم و در صدد فراخواندن دوستان به صراط مستقیم یعنی راه اهل بیت عصمت وطهارت ـ علیهم السلام ـ برآئیـم.

  • آسمــان

نظرات  (۷)

سلام
خیر مقدم
"دو رکعت همنوا با اب"
اخرین مطلب نسیم اشنا
داستان فرصتی کوتاه برای دور شدن از خود
رهایی از قید و بند عادت
وقت کردین سر بزنید و با نظراتتون راهنماییم کنید
یا حق
سلام.ممنون که سر زدید.
مطالب زیبایی بود.

باز هم سر بزنید،التماس دعا.
سلام نظرلطفتونه. ممنون که به وبلاگم سرزدید

لینک شدید
  • محمدابراهیم باغبان
  • سلام داداش
    اگه همون حسن جمالزاده اصفهان و کاکای حسین باشی که ای ول داری
    اگه خودشی که یه اوکی بده
    ارادت (هر کی باشی ارادت داریم)
    یا امام صادق
    ــــــــــ
    سلام جانم
    خودمم ـ منم محضر شما ارادت دارم.
    نائب الزیاره ما باشید.
    یا علی
    اللّهم صلی علی محمّدوآل محمّدوعجّل فرجهم
    سلام
    مهمان بلاگ خوبت شدم واستفاده کردم، به من هم سری بزن .......
    ممنون یاعلی
    سلام علیکم
    ممنون از حضورونظر ارزشمندت
    خوشحال می شم اشکالاتم بهم هدیه کنی، بازهم سر بزن
    سربلند باشی
    یاعلی
    سلام
    خدایا به ما چنان توفیقی عنایت فرما که همواره پیرو راه معصومین ع باشیم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی