شورِ شیرین

وقتی قانون خاتمیت دین در قالب آیۀ شریفۀ إنَّ الدینَ عِندَ اللهِ الإسلام  ـ همانا دینِ نزد خدا اسلام هست ـ نازل و ابلاغ شد عبودیت در بارگاه با شکوه حضرتِ أحدیت ارزش دیگری پیدا کرد. چون که اسلام ناب محمدی علاوه بر نشأت گرفتن از قرآن کریم و سنت رسول الله ـ صلی الله علیه و آله ـ به تمام ابعاد روحی و جسمی انسان برای رسیدن به کمال توجه فراوان داشته و دارد.

ابعاد روحی و جسمی انسان در سه حوزۀ ارتباطی قرار می گیرد. نخست ارتیاط انسان با خالق هستی. دوم ارتباط انسان با مخلوقات. و در آخر ارتباط انسان با نفسِ خود. بدون شک آل الله ـ علیهم صلوات الله ـ که هر کدام یکی پس از دیگری وصی بر حق رسول الله ـ صلی الله علیه و آله ـ بودند اسطوره های علمی و عملی در این ارتباط ها به حساب می آیند. حقیقت این مطلب از وجود نازنین امام امیرالمؤمنین علی ـ علیه السلام ـ در خطبۀ 154 نهج البلاغه بیان شده که می فرمایند: ما اهل بیت پیامبر چونان پیراهن تن او، یاران راستین او و خزانه داران علوم و معارف وحی و درهای ورود به آن معارف می باشیم. جز از در هیچ کس به خانه ها وارد نخواهد شد و هر کس  از غیرِ در وارد شود دزد نامیده می شود. نکته ای که در این قول شریف نهفته شده آن است که معارف و علوم الهی فقط به واسطۀ پذیرفتن ولایت جناب رسول الله و اهل بیت مطهر او ـ صلوات الله علیهم أجمعین ـ قابل درک و فهم هست. چرا که ولایت آنها مثل فانوس در دست کسی هست که راه تاریک را می پیماید. همان طور که راه تاریک با فانوس روشن می شود با پذیرش ولایت آنها عبور از راه های ظلمانی و پر پیچ و خم زندگی آسان و سریع می شود.

آل الله ـ علیهم صلوات الله ـ  همواره طلایه دار حکومت و ولایت الله بوده و هستند. دلیل این ادعا سخن گهربار جناب رسول الله ـ صلی الله علیه و آله ـ هست که می فرمایند: هر که به من ایمان دارد و مرا تصدیق کرده است باید علی بن ابیطالب را به ولایت برگزیند که ولایت او ولایت من و  ولایت الله  است.(گزیدۀ کنز العمال ـ ج 5 ـ ص 22 . به نقل از کتاب نهج الحق و کشف الصدق ـ ص 231 ـ ترجمۀ کهنسال)

سرسپاری به ولایت الله و آل الله ـ علیهم صلوات الله ـ تضمین کنندۀ سعادتی جاودانه برای انسان هست. در حال حاضر سزاوار است تحت رهنمودهای سُکّان دار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای قدم برداشته تا توانایی کسبِ صلابتِ بیشتر برای نشر معارف الهی و ولایی حاصل شود. امام امیرالمؤمنین علی ـ علیه السلام ـ در نامۀ 33 نهج البلاغه خطاب به فرماندار وقت مکه (سال 39 هجری) می نویسند: در ادارۀ امور خود هوشیارانه و سرسختانه استوار باش. نصیحت کننده ای عاقل، پیرو حکومت و فرمانبردارِ امام خویش باش. طبق این اندرز آسمانی پسندیده هست از انقلاب اسلامی که نماد کوچکی از حکومت أئمۀ اطهار ـ علیهم السلام ـ هست پیروی کرده و برای اقتدار و پایداری این نظام مقدس از هیچ عملی دریغ نشود.

أللهم الرزقنا توفیق الطاعة و ترک المعصیة          

  • آسمــان

نظرات  (۱)

  • مهندس محمدجواد میرزابیگی
  • سلام . . . جان.
    خوبی عزیز؟
    خوشحالیم از نظر سیاسی نیز هم عقیده ایم با هم.
    کلا ما هر وقت شمارو میبینیم انرژی میگیریم.
    التماس دعا بزرگوار
    پاسخ:
    محتاجیم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی