شورِ شیرین

کاروان بشریت در هر زمان و مکان همواره در جستجوی بهترین راه برای ادامه ی حیات بوده و هست. آنچه مستلزم یک زندگی پرمحتوا می باشد مدیریت عقلانی و برنامه ریزی اجتماعی است. در رابطه با مدیریت عقلانی می بایست انسان از تجارب و گذشته ی گذشتگان عبرت گرفته و به آینده ی خویش نیز فکر کند. بدین معنا که با آگاهی و شناخت در مسیر های مختلف قدم گذاشته تا از عواقب احتمالی در امان باشد. به تعبیر دیگر انسان باید دارای بصیرت باشد تا اعمال او با ارزش تلقی شود. چرا که صادق آل محمد ـ علیه السلام ـ می فرمایند: کننده ی کار بدون بصیرت مانند رونده در غیر راه صحیح است. (اصول کافی – ص401 – ج4)

اجتماع باید رهبر داشته باشد و برنامه های کلی جامعه را به افراد عرضه کند تا علاوه بر مدیریت عقلانی طبق برنامه ریزی اجتماعی نیزعمل کرده و به سوی زندگی آرمانی گام بردارند. اما بیشتر از آنکه رهبر یک جامعه در زندگی انسان نقش داشته باشد خودِ شخص دراین زمینه موثر است. به عنوان مثال در واقعه کربلا افرادی بودند که اهداف درونی و رهبرِ دینی آنها با رهبریت حضرت اباعبدالله الحسین ـ علیه السلام ـ با مخالفت همراه بود. ولی آنها با آزاد اندیشی و بصیرت راه نجات،یعنی راه حسین بن علی ـ علیه السلام ـ را برگزیدند و به سعادت جاودانه دست یافتند. (نظیر زهیر بن قین )

آری؛راه آل الله ـ علیهم السلام ـ راه سعادت است.در واقع انسان با پذیرش ولایت الهی ایشان در دنیا و آخرت امان می یابد.

حضرت اباالفضل العباس ـ علیه السلام ـ از غیور مردان عرصه ی سرسپاری و پیروی از ولایت بودند. آن زمان که از جانب دشمن نابکار برای او و برادرانش امان نامه ارسال شد با طنین علوی فرمودند: لا حاجةَ لنا فى أمانِکم،أمان اللهِ خیرٌ من أمان ابن سمیة (ما را به امان شما نیازى نیست،امان الهى بهتر از امان ابن زیاد است ).

حضرت اباالفضل العباس ـ علیه السلام ـ به دلیل ولایت پذیری امام زمان خویش به مرتبه ای دست یافتند که امام سجاد ـ علیه السلام ـ در بیان مقام او فرمودند: روز قیامت برای عمویم عباس نزد خداوند منزلتی است که همه شهدا به مقام او غبطه می خورند.

آیا ولایت پذیری اباالفضل العباس ـ علیه السلام ـ جز از راه بصیرت و ایمان کامل به امام زمان خویش بوده است؟ امام صادق ـ علیه السلام ـ در توصیف خصلت منحصر به فرد ولایت پذیری عموی خویش می فرمایند: کان عمُّنا العباسِ نافِذُ البصیرة و صُلبَ الإیمان ( عموی ما عباس، بصیری نفوذ کننده و مؤمنی محکم بود. ). علاوه بر این عبارت . . . ألمُطیعُ لِله و لِرسولِه و لِأمیرالمؤمنین والحَسنِ والحُسین . . . که به عنوان زیارت حضرت عباس ـ علیه السلام ـ از لسان مبارک امام صادق ـ علیه السلام ـ صادر گردیده به ولایت پذیری بی چون و چرای اباالفضل العباس ـ علیه السلام ـ تصریح دارد.

بنابراین بر ماست که چون اباالفضل العباس ـ علیه السلام ـ از امام زمان خویش پیروی کرده و از هیچ عملی برای خشنودی ایشان  دریغ نورزیم؛ باشد که بدین واسطه در دنیا و آخرت امان یابیم.

و اما در حال حاضر که امام عصر ـ عج ـ در غیبت کبری به سر می برند می بایست امر ایشان را ـ که فرمودند: در حوادث و وقایع زمان غیبت به راویان حدیث ما اهل بیت مراجعه کنید ـ با جان و دل پذیرا باشیم و پشت سر رهبر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ـ حفظه الله ـ در تحقق اهداف انقلاب اسلامی قدم برداریم.

               اللهم عجل لولیک الفرج و انصر قائدنا الخامنه ای

 

  • آسمــان

نظرات  (۵)

  • برادر جمال
  • خدا به قلمتان اجر دهد
    مثل همیشه بهره مند شدیم از مطالب شما
    یا حق
  • م . ا . باغبان
  • سلام شیخ اصبهانی
    احسنت
    ایشالا قلمتون همیشه خوشکل باشه
    ارادت خدمت علمای اصفهان
    یاعلی
    عنوان مال آقای سید مهدی شجاعی است. حقوق را رعایت کنید... درسته اون بی بصیرته ولی شما که با بصیریتی ماشالله
    پاسخ:
    متشکرم
    این رهبر شما مگه کلاغ باشه ( که هست) که بخواد تا ظهور آقا زنده بمونه.این خودش ادعای آقایی میکنه
    سلام عالی بوداستفاده کردیم
    دوست داشتیدبه وبلاگم سربزنیدخوشحال میشم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی